Overschakelen op elektrische voertuigen; dit moet je als bedrijf weten



De toekomst van het vervoer is elektrisch. In feite is die er al. Elektrische voertuigen (EV) worden steeds populairder onder consumenten, en nu beginnen ook bedrijven het potentieel van EV in te zien. Of je nu een wagenpark hebt of alleen je werknemers van auto’s voorziet, er zijn talloze voordelen verbonden aan de overstap naar EV-technologie. Laten we eens onderzoeken wat je moet weten over elektrisch rijden binnen je bedrijf

De voordelen van EV’s

Een van de grootste voordelen van het overschakelen van je bedrijf op elektrische voertuigen is de potentiĆ«le kostenbesparing. Naarmate meer bedrijven overstappen op EV, zullen de prijzen blijven dalen en de stimulansen toenemen. Bovendien zijn de bedrijfskosten van EV’s doorgaans veel lager dan die van traditionele auto’s op benzine, wat betekent dat je op de lange termijn geld kunt besparen op onderhoud en brandstofkosten, het enige dat je nodig hebt is een laadpaal.

Minder grote footprint achterlaten

Toch zijn kostenbesparingen niet het enige voordeel van de overstap. Kiezen voor elektrische voertuigen helpt ook je ecologische voetafdruk te verkleinen – iets wat steeds belangrijker wordt in de huidige milieubewuste samenleving. Bovendien zijn veel EV-modellen uitgerust met geavanceerde veiligheidsvoorzieningen zoals automatisch remmen en rijbaanassistentie, die je chauffeurs veilig op de weg kunnen houden.

Besparen op maandelijkse kosten

Omdat EV’s minder onderhoud vergen dan hun tegenhangers die op benzine rijden, kan het voor jou zinvol zijn om langere lease- of eigendomsopties aan te bieden aan je werknemers wanneer het tijd is om wagenparken of bedrijfswagens te vervangen. Zo blijven ze niet alleen veiliger op de weg, maar kunnen ze mogelijk ook geld besparen op de aanschafkosten van het voertuig en de lopende bedrijfskosten, zoals verzekeringspremies en belastingafdrachten. Ten slotte geeft de keuze voor elektrische voertuigen een sterke boodschap af over je inzet voor duurzaamheid en milieuverantwoordelijkheid – een boodschap die kan helpen klanten aan te trekken die om deze zaken geven en die na verloop van tijd klantenbinding kan opbouwen.

Elektrisch rijden binnen je bedrijf is een uitstekende manier voor zowel grote als kleine bedrijven om te profiteren van kostenbesparingen en tegelijkertijd hun steentje bij te dragen aan een duurzaam milieu. Met zijn lage bedrijfskosten en geavanceerde veiligheidsvoorzieningen kan investeren in een elektrisch wagenpark zowel financieel als vanuit het oogpunt van public relations voordelig zijn – waardoor het voor veel bedrijven vandaag de dag een no-brainer beslissing is! Bovendien geeft het aanbieden van langere lease- of eigendomsopties de werknemers gemoedsrust in de wetenschap dat ze toegang krijgen tot betrouwbaar vervoer tegen een betaalbare prijs. Om al deze redenen en meer, als je de transportbehoeften van je bedrijf wilt herzien, is het overwegen van elektrische voertuigen zeker de moeite waard!

Bron: https://www.connectedkerb.com/nl/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *